• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Nystartfinans förhandla ränta

JohanKra

Viktig medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
29
Poäng
91
Tja!
Håller i dagsläget på att jobbar med mina skulder och en som tynger mitt huvud är Nystartfinans.
Tog ett lån hos dom för ca 1 år sedan och har nu tröttnat på att betala ca 2600 kr i månad i endast ränta och 300 i amortering.
Blev lovad att under tiden så skulle räntan sänkas men vad jag kan utläsa så har den inte gjort så. Har idag en effektiv ränta på 23,53% men sett att andra på detta forum har en ränta på 14% hos dom.

Hur kan jag få de att förhandla räntan? Vill inte ta någon ny uc och kan ta ett annat lån i Juli månad först...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 205
Poäng
4 807
Tja!
Håller i dagsläget på att jobbar med mina skulder och en som tynger mitt huvud är Nystartfinans.
Tog ett lån hos dom för ca 1 år sedan och har nu tröttnat på att betala ca 2600 kr i månad i endast ränta och 300 i amortering.
Blev lovad att under tiden så skulle räntan sänkas men vad jag kan utläsa så har den inte gjort så. Har idag en effektiv ränta på 23,53% men sett att andra på detta forum har en ränta på 14% hos dom.

Hur kan jag få de att förhandla räntan? Vill inte ta någon ny uc och kan ta ett annat lån i Juli månad först...
Har du ringt och frågat om de kan sänka räntan?
Om de inte vill sänka just nu så kan de ge besked när och vad som krävs för det.
Men har sett här andra som har lån där klagat på räntan och på bemötandet de fått. Men ge inte upp!
 

JohanKra

Viktig medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
29
Poäng
91
Nix, tänkte försöka mig på det imorgon! Skulle mest se om någon hade lite tips och knep.

Varit i tid med alla betalningar så tycker inte att det bör va nå problem. Surt bara när det är ett företag vars reklam är att de skall hjälpa folk så får man en sådan ohygglig ränta. Men, i slutändan så klart mitt val att skriva under... ‍♂️
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 205
Poäng
4 807
Nix, tänkte försöka mig på det imorgon! Skulle mest se om någon hade lite tips och knep.

Varit i tid med alla betalningar så tycker inte att det bör va nå problem. Surt bara när det är ett företag vars reklam är att de skall hjälpa folk så får man en sådan ohygglig ränta. Men, i slutändan så klart mitt val att skriva under... ‍♂️
Ok men de kommer säkert sänka om du ringer, de gör det inte självmant utan påtryckningar om man säger så.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Vad har du för UC-betyg?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp